tirsdag den 26. januar 2010

Loppe Loppe

Som sagt så eelsker jeg loppemarkeder, får noget kick ud af det og hvis der går for lang tid i mellem så får jeg cold turkey og må afsted :) udover det så kunne jeg aldrig bo i et hjem som klippet ud af et møbel katalog..så ville jeg nok blive deprimeret efter hånden.

I søndags blev det så.. mødte en loppe veninde i den bidende kulde og loppede vi sammen til nogle gode ting. Dette loppemarked ligger i Ballerup og det var kun sigøjner der holdt den. De havde en masse flotte ting, men "desværre" vidste de godt hvad de havde i hænderne så tingene var ret dyre, sådan i forhold til loppemarkeder, hvertfald deres møbler. Men jeg fik nogle gode billige ting hjem og et sofabord der kostede 250 men fik det pruttet ned med halvtreds..så 200. Skulle bare have det.

Jeg skal nemlig samle mig 3-4 små sofaborde i stedet for 1 stort og de skal være forskellige. Det ser måske lidt ensomt ud sådan helt alene, men nu når solen er ved at komme højere op på himlen så popper op lopper hist og pist og såå skal jeg nok finde de helt rigtige borde....og meget meget mere :)Glæder mig til loppe sesongen.

Min venninde fandt denne her hånde skål og faldr jeg pladsk for den. Smuk farve og så er der en ro over den.



Den her er bare lige mig, meget feminin og elsker jeg farven. (Brochen er et tidl. loppefund)


Og..denne (kan i øjeblikket ikke huske hvad det hedder) Men jeg faldt for hvor godt den er lavet og de flotte farver. Skal bare finde ud af hvad jeg skal med den..


Og mit fine sofabord (lysdugen fik jeg også købt)

Og så måtte jeg bare have denne fine jule spilledåse, der spiller "I wish you a merry christmas"

10 kommentarer:

frkmus.dk sagde ...

Kan da godt forstå at du gerne ville have det bord. Det vil jeg også gerne. Hold da op hvor er det flot....

kh Gitte

jóna björg sagde ...

Tak :) Jeg er også helt vildt glad for det, det skal bare have en gang linolie så bliver det endnu flottere :)

SiriR sagde ...

Sikke nogle fine ting du fant! Bordet er bare så fint, og det ser rigtig hyggelig ud i din stue:)

jóna björg sagde ...

Tak for det Siri, og velkommen :)

Kaspara sagde ...

Heisan!
Takk for hilsen på bloggen min!
Loppemarkeder er morsomme og gir nærmest følelse av bruspulver i magen!
Jeg likte så godt bordet ditt, fantastisk fasong!
Jeg har også en del av glass som er lyserødt, slik som skålen du kjøpte. Faller også for det.
Den lange saken som det er brodert på, kaller vi i Norge klokkestreng. Vet ikke om det er det samme ordet på dansk.
Ha en fin dag!
Hilsen Kaspara

jóna björg sagde ...

Klokkestreng ja, det fallt bare ut af hodet når jeg skulle skrive :) Det heter det også på dansk..og islandsk :) Takk for hilsen.

kardemomme sagde ...

Jeg elsker også loppemarkeder og blir aldri lei av dette kicket man får når man entrer et loppemarked og finner noe man liker. Det morsomste er selvfølgelig når man kommer til et marked med hyggelige priser!Synes du var heldig med dine funn! Det lille bordet var superfint!! Og små duker og broderier er jo perfekte til pynt på vesker, puter o.l.
Ønsker deg en fin helg! klemmer fra Kardemomme :))

jóna björg sagde ...

Jeg bruker også mest de duker på puter og slik er mere for det en å bruke dem som duk, men de er bare vakkre :) ha god helg du også. klem

Synne Justesen sagde ...

Sikke en fin stue du har. Og bordet passer jo perfekt ind. Synes slet ikke det ser ensomt ud :).

Jeg kender trangen til loppemarkeder. NU har jeg ventet en hel vinter så kom nuuuuu og bliv forår så vi kan spise is og få beskidte fingre af at rode på loppemarkeder med bare tæer i sandaler.


Mvh,
Synne

jóna björg sagde ...

Enig Synne, sjælen har brug for sol og varme i kroppen :)