torsdag den 28. januar 2010

Muffins uden top, Kreativitet og lidt solskin

Bagefeberen kom over mig og jeg fik bagt nogle muffins i går..men.. det lykkes mig aldrig at få den der famøse muffintop! Mine bliver flade og faktisk ikke så godt engang, de gik ned den forkerte vej..altså en bule ned, hrmpf. Måske skal jeg putte en hel dåse bagepulver i for at få den til at løfte sig, eller måske var dejen for våd..må prøve mig frem. De smagte dog godt, det er hvertfald vigtigere, selv om jeg vil have udseendet med...og de blev spist op, alle og én, én og alle.








Postmanden har også været forbi og leveret bogen "Kreativitet" eller "The Artist's Way" som den hedder på orginalsproget. mmm glæder mig at begynde. Og den skal ikke kun læses, den skal bruges! Jeg blev først bekendt med bogen for nogle år siden når min ven Jonas, musiker, brugte den og anbefalede og nu nogle år efter er jeg åbenbart parat..håber jeg...hmm nej ikke håber, men ønsker eller SKAL! Den kræver en del selvdiciplin da den ene opgave er at skrive..håndskrive 3 sider hver morgen.

Skrive hvad som helst, alle de tanker der kommer og hvis ikke jeg ved hvad jeg skal skrive så skal jeg skrive dét.. til der er gået 3 sider.. Sad i går med fødderne i vibrerende fodbad og læste de første sider, lover godt. Årsagen til skriveriet er at få den dominerende og mega kritiske venstre hjernehalvdel til at gå i bagrunden for den højre.




Så var det vist solskinet..ja jeg fik syet en pude, som jeg i første omgang gerne ville lave af gul velour, men det er typisk mig, ikke at bruge det jeg har og i stedet købe noget andet. Men det gjorde jeg så ikke denne gang, fik syet denne fine solskilspude af det retrostof jeg længe har haft i gemmerne, viser også en nederdel jeg syede til Vaka for et år siden af samme stof..bare flot.








p.s Jeg ville være meget meget lykkelig hvis jeg ku' si' om mig selv at jeg var en muffin uden top... ;)

God Week-end!

8 kommentarer:

frkmus.dk sagde ...

Lækre muffins uden top :0)

og sikke fin pude og nederdel.
Man bliver jo helt vildt glad af farverne. De får en til at se frem til forår og sommer.

Kh Gitte

jóna björg sagde ...

Tak, ja det er nødvendigt med lidt sol her i snestormen :)

Stella sagde ...

Fallegt pils kæra systir!!! Hér fylgist ég með daglega. Þú ert svo hugmyndarík og kreatíf!

Æðisleg búningamynd af ungunum:)

jóna björg sagde ...

Takk elskan. Gott að þú er sleip í dönskunni, ég ákvað að blogga frekar á dönsku því þetta er svo stór heimur hér þessi bloggheimur, þá er kannski smá séns að fleiri lesi ;) Knús XX

Stella sagde ...

Já auðvitað skiljanlega!

Ég les þetta eins og herforingi, gæti ekki skrifað svona fínt samt;)

g u r o sagde ...

Så herlige farger! :) Den puta var kjempefin, og skjørtet også!

Lykke til med muffinsbakingen..hihi! Jeg kan anbefale oppskrift på amerikanske muffins - da slipper du i alle fall å tenke på at egg og sukker skal bli luftig. Du blander vått for seg og tørt for seg, før du blander de to delene sammen. Ikke røre det glatt, men bare blande. :) Lykke til!

SiriR sagde ...

Dine muffins så da gode ud!!
Jeg fik også altid muffins uden top før. Så fik jeg en muffinsform i silikon i gave (sådan en med 12 huller til muffins), og nu bliver de høje og fine:)

Sikke en dejlig pude og en flot nederdel, rigtig farver til at blive glad af!

jóna björg sagde ...

Guro: Takk for det, det må jeg da prøve :)

Siri: Jeg prøver igen igen, har ikke givet op :) Tak for det, det er så dejligt med de farver i sneen og kulden